Kenalan dari Taiwan

Salah satu faedah travel seorang diri ni:
we can make new friends

Itulah yang berlaku masa aku di Krakow,
Aku tgh tidur petang 5hb ogos tu,
sbb dr pkul 8pg hingga 5ptg aku jalan kaki sekitar krakow tu.

Petang tu jugak ada seorang perempuan check-in,
Dia punya tmpt tidur kat atas,aku kat bawah (Katil dua tingkat),
Masa dia letak barang-barang atas katil dia,
aku tersedar.

aku pun tegurlah dia,sbb aku ni pantang jumpa orang asia haha
kitorang sembang,tanya dari mana,belajar kt mana semua tu.
Dia bgtau dia asal taiwan,aku asal malaysia.
lps tu aku tny travel sorg je ke?

aku agak terkejut la sbb dia travel sorg sorg,
dari taiwan pulak tu.
rupanya dia pun tinggal di jerman skrg
jadi tak peliklah.
aku ingatkan dia datang dari taiwan ke poland

Dia siap offer sup yg dia masak lg kt situ,
Halalan Toyibban

Apa yang menarik psl dia ni,
Biasanya bila kau travel sorang sorang,
Ko akan check weather,baca pasal mana tmpt menarik di bandar tu dan lain lain.
Malam tu dia tny aku apa tmpt menarik di krakow?
Kitorang saling pandang,lepas tu gelak.
Dia pun tak check weather kt bandar yg akan dilawati.
Kadar tukaran mata wang asing pun dia tak tahu.
Jadi aku bagitau la dia,ko kena buat ni dan tahu benda tu bila travel.

Ptg tadi dia mesej,


Aku respect lah pada perempuan yang travel sorg ni,aku harap takde apa-apa yg buruk berlaku la










Comments

Popular posts from this blog

Basikal 'baru'

Kad Raya dan sekeping Poskad