Posts

Showing posts from January, 2010

Kelaparan..

Image
pg n ptg semalam aku xmakan nasi pom..
aku hanya makan roti jep..
sebab malam tu baru aku plan nak makan nasi..
bila dah sampai kt cafe,tngok satu je cafe yg buka..
frust gile..
dah la ramai org,aku pom trus naik ke bilik..
on9 r kejap,untuk menahan rasa lapr ni..
awal2 ak berjaya,,
tp bila dh pkul 12 mlm,,perut aku ni meronta-ronta..
aku kesian kt perut aku..
so,aku pergi bilik IQBAL,pergi kdai makan..
bile perut dah kenyang,,baru boleh tidur dgn aman..

sombong

Image
saya seorang yang sombong ke?
majoriti cakap saya ni sombong.
sedih betul hati aku bila dgr kwn2 ckp mcm ni
kalau tahun lepas,,memang aku mengaku yg,
tahun lepas mmg aku busy,,
tiada masa untuk 'enjoy'.
minta maaf kawan2

Ohne Fleiss,kein Preis

Image
ayat ini mempunyai mksud yg sama dgn ayt di bawah,

quelqu'un qui travaille va gagner..

terima kasih kepada ikhwan yusof di atas sumbangan anda..he2
ayat ni mempnyai maksud yg amat baik untuk dihayati n diamal.
sekarang aku lebih suka menghayati "phrases atau quotes"
diriku sendiri tidak tahu kenapa..
kenapa????
nampaknya aku perlu berusaha lagi untuk memahami diriku..
dengan lebih mendalam..
doakan kejayaan aku..

maksud ayat di atas = siapa yg berusaha,dia akan berjaya

Every cloud has a silver lining

Image
-this post is dedicated to all my friends in gmi-

setiap apa yang berlaku ada hikmahnya..
setiap orang ada rezeki masing2..
"buang yang keruh,ambil yang jernih"
sekali gagal,,tidak bermakna kita akan gagal selama-lamanya.
orang yang berjaya pd hari ini,,
tidak semestinya akan terus berjaya pada masa akan datang..
semua bergntung kepada usaha,,
dan kuasa-Nya..
mungkin kita lalai seketika,kita terlalu leka,
dan membiarkan sikap2 dan sifat2 buruk menguasai diri kita..
insya-ALLAH,,
sesiapa yang berusaha,,dia akn berjaya..

I wish u all the best n good luck
-haziq,nik,kuro,syahrum,amirah,squid,farah,fathi,haikal,hafiz,fido,
botak,wan n others-



Conquer

Image
i come,

i see,

i conquer,

these three simple sentences are actually very meaningful
i used to learn them ever since i was in form 1
i asked lot of history teachers about the actual meaning..
it was very difficult to really understand them..
it is better for all of us to apply them,
after fully understand,
but please dont ever try to apply them,if u just simply translate them,
that doesnt work actually..haha

"Those who cannot remember the past are condemned to repeat it,"



Sekolah terbaik malaysia,top 20

Image
hari sabtu yg lepas ak tngok berita,tv3.
ak ad dngr yg 20 buah sekolah akan dipilih..
dlm hati,,trtanya-tanya gak..
sekolah2 ni dipilih berdasarkan ape?
ak dh xsabar nk tau skolah mane yg dipilih..
saban hari ak pg library..
nk bc fasal berita ni..
akhirnya,,dpt gak tau..



SEKOLAH TERPILIH SBT

Sekolah Berasrama Penuh:

* Sekolah Tun Fatimah (Johor Bahru)
* Sekolah Dato’ Abdul Razak (Seremban)
* Kolej Melayu Kuala Kangsar
* Sekolah Seri Puteri (Cyberjaya)
* Sekolah Menengah Sultan Abdul Halim (Jitra)
* Kolej Tunku Kurshiah (Seremban)
* Kolej Islam Sultan Alam Shah (Klang)
* Sekolah Menengah Sains (SMS) Tuanku Syed Putra (Perlis)
* Sekolah Sultan Alam Shah (Putrajaya)
* SMS Muzaffar Syah (Melaka)



Sekolah Menengah Harian:

* Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) (P) Sri Aman (Petaling Jaya)
* SMK Aminuddin Baki (Kuala Lumpur)
* SMK Sultanah Asma (Alor Setar)
* SMK (P) St George (Pulau Pinang)



Rubik 5x5x5

Image
akhirny berjaya gak ak solve bendalah ni..
terpaksa spend duit cket,,rm30..
untuk bnda ni,,nk blajar pny pasal..
ak xkesah sngt,,sbb ak dh bleh solve,,
klu xleh solve,,menyesal gak ak beli..haha
rm30 tu bnyk,,bleh hdup slama 5 hari,klu cermat la,,



Rubik 4x4x4

Image
bile dh bosan,,
xtau nk buat ape,,
nk maen,xsempat,,
kelas pom pkul 6 br hbs,,
rubik lah mangsanya..haha


agak pening nk solve bendalah ni awal2,,
tp slpas sehari memcuba,,
ak berjaya solve gak..haha
tahniah idil,tahniah..haha
rubik 5x5x5,,tunggu,,ak datang..haha