Posts

Showing posts from September, 2012

Daisy

Image
untuk sesiapa yg dalam kebosanan,
tngok la movie bertajuk Daisy ni.
cerita korea,tp bukan jiwang pun.
aku suka cerita ni sbb lokasi penggambaran,
iaitu di Amsterdam,Belanda.
serius cantik.ada tulip hitam!

tp klu yg Anti-Kpop tu,
xyah la tngok ccerita ni


Pakaian

salah satu sikap org melayu (kebanyakn),
mmg xboleh tgok orang pakai pelik2,

sbgai contoh,tgok org laki pakai sluar warna hijau,
baju kemeja petak2,
lepas tu org yg berpakaian mcm ni dikritik.

serius aku benci org macam,
cuba dtg sini(jerman),
pakai sluar kaler purple pun xde org pertikai,
pakai baju merah menyala pun org xkata apa.

klu dia pakai kasut besar ke kecik ke,
suka hati dia la,
dia beli bukan guna duit bapak kau,
bukan duit moyang kau kan?

suka betul nk judge org lain punya penampilan,
wtf,i hate those people.

masalah besar

benda ini aku amati semasa aku di bachok.
rsnya di facebook aku selalu tgok post psl aurat perempuan.

pakai tudung,tp baju lengan pendek.
aku syak diorang nk tnjuk muscle/biceps semua tu.
mungkin baru balik drpd gym.

pakai tudung tapi hjung rambut dibiarkan.
fesyen terbaru ke?
mmg ramai sngt yg pakai tudung mcm ni.
mgkin nk bgtau rmbut diorg panjang,tp ada aku kesah?

pakai kemeja tp dr luar bleh nmpk semua benda,
aku pun xpasti dia nk tnjuk apa sbnrnya.
dah la perut berlipat dua belas lapis.

ini sngt kritikal.
ingtkn golongan mcm ni makin berkurang.

oh Bachok ku,

Rindu

baru dua hari berlalu,
perasaan rindu itu lain mcm kuatnya,

teringat si adik bongsu,
sebulan aku jaga,
tidur sebelah2,
tolong mandikan,masakkn.

rindu adik2 yg lain,
farah,kio,dan enal
selalu compete nk buat high score.
high score game temple run dan lain2

ya Allah,rindunya
semua benda yg aku tngok dlm iphone ni,
mengingatkn aku kepada mereka.

permudahkan segala hal aku di sini.
aku mau pulang secepat mungkin.