Posts

Showing posts from January, 2013

lama

sudah lama kita tidak berjumpa,
akhirnya sem ni baru bleh jumpa
padahal subjek ni subjek yg aku paling takut.
apapun alhamdulillah ya Allah,
tq guys for ur doa.

that feeling.......cant be described by words.
how happy i am right now.

Exam

Mohon doa pembaca blog ni (klu ada yg baca),
Isnin dan selasa berturut-turut exam.
Mohon dipermudahkan ya Allah.

Hujung nyawa

Habis tgok semua episod.
I mean episod pling latest la.

Konklusinya,aku rs aku berkemungkinan besar,
Buat benda yg sama mcm si zain buat.
Klu aku berada di posisi zain tu la.

Cuma kecewa knp zain buang lilin,
Sebelum baling kek tu ke muka El?
Baling terus kek dgn lilin tu.baru special iye dak?

subuh

di twitter tngh hangat trend psl sekolah lama.
tetiba teringat satu kenangan,
kenangan entah manis ke pahit.
kenangan solat subuh atas jalan tar.

lmbt 10 minit je selepas masuk waktu subuh,
tp ustaz dah tutup pintu masjid.
last sekali dia sruh smbhyg atas jalan tar tu.

peh,sakit gila dahi aku.
sujud terakhir mmg biasanya dibuat lama,
bgun dr sujud tu penuh batu2 kecik terlekat kt dahi.

klu ustaz xbuat mcm tu,entah jadi manusia ke tidak aku ni.
terimo kasih ustaz

lari

tetiba teringat kisah senior,
pernah ditinggalkan oleh awek dia,
sbb dia xdpt hbiskan blajar on time,

sedih gila dgr cerita dia,
x henti2 merokok lps kena tinggal.
tp lama2 baru dia bleh terima hakikat.

3 tahun lepas dia grad dan trus dpt kerja,
dan secara tetiba awek dia suka dia balik.

kami semua selaku junior slalu pesan,
tinggalkn si dia tu,
nampak sngat suka seseorang sbb kerjaya.
pisau cukur la klu dalam bhs remaja.

wanita dan pisau cukur, bagai aur dgn tebing

pui!

definisi

lumrah kehidupan,
ada masa senang,ada masa susah.
masa inilah boleh nilai sndri,
mana kawan yg betul2 bersama ssh dan sng.

lepas fly ke jerman and until now,
'kawan' lama semua tetiba baik,caring.
sepupu2 pun tetiba jadi peramah dan ambil berat.
siap pesan jaga diri,kat sana sejuk.
walhal pada masa tu musim bunga.

i know,they have smthng else.
sorry,i won't spend even 1cent euro for u guys.
u guys dont deserve.

bak kata halim yazid
"masa kito sene ramailah sain sahabat"
"dea xdok gapo skaro,kucing pun xse duk dekat"

setengah orang memang xfaham definis sahabat sebenar.
masa kita senang baru dicari,itu pun sbb nak sesuatu.
keji kan manusia ni?


Stereotype

Anggapan bhw lelaki pilih muka dulu drpd hati,
Sama dgn anggapan bahawa,
Perempuan pilih lelaki sbb duitnya.

Bukan semua,tp kebanyakkan.

lipak

Gua bukanlah seorang pelipak tegar.
Wlaupun ramai yg sudah gua lipak.
Melipak tu hobi masa lapang gua je.

Masalah bila di'cop' sbgai pelipak ni,
Bila kita serius,
Semua xnak percaya.

Gua ingin berubah!
Xmau lipak melipak lagi

salji

Image
hari ini dalam sejarah
salji trun dari awal pagi
sampai sekarang (2224) masih trun,

salji pun agak tebal.
selepas kecewa tahun lepas salji xtrun,
alhamdullilah,
Steinfurt dah putih!

Salam dari Steinfurt / Greetings from Steinfurt / winterliche Grüsse aus Steinfurt!


kpop

ada ke perempuan yg xsuka kpop? yg xsuka shopping melampau2?
xde kan?  mimpi semalam bg aku satu harapan palsu, bahagia betul hidup aku dalam mimpi smlm.
jauh betul beza mimpi dgn realiti. mungkin sbb itu madara nk cipta satu dunia khayalan. sbb realiti tu ibarat kentut. terasa best bila dilepaskan, tp busuk slps tu.

Tv

Ptg td mama msg,
"Ngah,call mama skjp"

ingtkn ada hal mustahak,
Biasanya ada benda penting bila mama sruh call dia.

Rupanya si adik bongsu sedang basuh bju,
Basuh baju mmg xpelik,
Tp dia basuh baju depan tv.
Serius dia mmg nakal.
Bila aku sruh berhenti baru dia dgr.
Mgkin mama terlalu berlembut dgn dia.
Nama lg anak bongsu.

Harap xrosak la tv tu.
Sbb tu xleh beli barang mahal2 di rumah.
Terberak aku nk kmpul duit beli tv gitu.
Rileks je dia basuh baju dpn tu.

sweet

upload gmbr berpeluk dgn makwe,
lps tu caption gmbr 'sweet x ktorg'

ermmm.

sweeeeeeet sngt.
sweet abah ko!


epal

apple freak they say,
i eat apple they never say

an apple a day keeps the doctor away.

Cinta

orang kata x kenal maka x cinta,
klu xkentut maka xde la bau busuk!
mmg gua setuju.100 percent.

nak dijadikan cerita,
smlm dalam kelas,
tgh khusyuk2 dgr prof ajar,
tetiba ada bau yg kurang menyenangkan.

cilake,sape ntah yg kentut smlm.
awal2 tahun dah bau kentut org.

ps im back im back. slmt tahun(g) baru smua