Profesor

Antara salah satu sebab kenapa aku hormat gila prof jerman,
Diorang boleh dikritik dan boleh ditegur.

Petang tadi Prof minta feedback,
Dia nak tahu apa yang kurang dlm lecutre,
apa yang boleh diperbaiki,
apa yang tak bagus.

Memandangkan subjek ni agak susah,
dan aku rasa 98% pelajar tak faham,
memang tadi kami 'kritik' kaw kaw,
Aku pun ada bgtau apa benda yg aku tak suka dlm lecture tu,
terpaksa,
sbb mmg aku tak faham langsung subjek tu.

Aku rasa kalau orang malaysia tgok td,
mungkin dia akan ckp orang jerman tak hormat prof,
sbb di Malaysia,adab dengan cikgu ni mmg penting gila kot,
even kalau buat cikgu marah,terus rasa tak selesa satu hari tu.

tapi prof tak kisah langsung,
cool je, tenang je dengar kami punya luahan.
benda yang kami tak puas hati,dia tny mcm mana dia boleh perbaiki,
benda yang kurang,dia tny apa yg sepatutnya dia buat.

Honestly,if I were in his shoes,I wont be able to stay cool like he did
It is really not easy.

Hats off!



Comments

aku ade pengalaman kritik pensyarah melalui borang penilaian..kami sekelas kritik dgn bg markah penilaian rendah...perghhhh~melenting kawan...

kadangkala penilaian di atas kerta ni semua bohong shj!huhu

Popular posts from this blog

Teori relativiti Einstein

Du