Bongsu

bila rindu,
terfikirlah utk menulis pasal adik bongsu,

mungkin sbb bongsu,
dia punya manja,mashaAllah,
melampau-lampau manja.

pergi ke bazar ramadhan tahun lepas,
lepas tu dia ternampak mainan,
pujuk punya pujuk,
dia still nak beli.
lps tu apa lagi,menangis la tgh2 bazar ramadhan tu.
habis orang duk pandang aku.

situasi kedua,
keluar pergi beli barang bersama kakak.
bawa la si adik bongsu ni sekali.
memandangkan pergi dgn kakak,
aku pun xbawalah dompet.
sampai di pasar,kakak pergi beli di bahagian ikan2,
aku decide untuk tunggu kat luar shj.

si adik bongsu ternampak makanan,air kotak.
menangis2 dia nak makanan tu,
aku dah la xde satu sen pun masa tu,
terpaksalah pergi bgtau brader tu,
"abe kito hute dulu la deh,nnt kakak kito mari kito bayar"
hutang dulu,adik bongsu siap minum dan makan baru kakak sampai.

muka tebal xtebal la sangat.dalam 6 inci jah tebal.
adik bongsu punya pasal.


Comments

syida khamis said…
haha~anak bongsu mmg cam2..bnyak kerenah :)tp as usual..yang bongsu tuelah yang slalu jadik kesayangan <3
inspi(red) said…
haish,,,xsmua kot gitu,,,
InaSazlan said…
seorg ongoh mithali
Lollifarah said…
hihi aku pehe idil. mg takkan boleh menang ngan adik bonsu.hehe

Popular posts from this blog

Teori relativiti Einstein

Du