No 1

teringat kenangang 15 tahun lepas,
tika umur 8 tahun atau darjah dua.
masa sekolah rendah aku mmg nakal,
macam kanak-kanak yg lain,
belajar atau baca buku malas,
fikir nak bermain je.
mama pun penat dah pesan,marah semua tu.

masa tu musim basikal,
kanak2 yg ada basikal di kmpung tu mmg rare lah,
pernah minta mama beli,
tapi mama xbeli,

"dh farhan xdgr kata mama,gano mama nk ikut gapo hok farhan nok"

berair mataku dua tiga titik.

ujian akhir tahun 1998,
mama ada bgtau,
klu dpt no 1 mama beli basikal,
tp aku x amik serius,
sbb biasanya dpt no belas belas je.
nak dpt no 10 tu mcm mustahil.

tapi somehow i made it.
dpt no 1.
tahu je dpt no 1 terus pergi ke pejabat,
dh la mama ada mesyuarat masa tu.
tapi excited punya psl,
aku main redah je masuk pejabat tu.

itulah turning point aku masa sekolah rendah,
lps tu main tu main jugak,
tp makin rajin utk belajar.

smpai skrg aku rs semua benda xmustahil,
dgn syarat kita kena cuba.





Comments

Popular posts from this blog

Drawing

Master thesis

The Flash