Prof Roland Hornung



sekiranya anda pernah bc post yg sblom ini,
post yg bertajuk Farewell party,
tertulis di situ,prof2 n orng genius math..
org genius math sbnrnya Prof Hornung ni la..
Prof ni ajar bdk2 Malaysia subjek Informatik,
agak complicated n susah,,
dlm kelas dh faham,tp bila test,mak aih..terbaik soalan die..

dlm kelas aku slalu dgr,die ckp alhamdulillah,assalamualaikum,
dan baru2 ni member2 aku dgr die ckp "لا إله إلا الله"..
siap ckp dlm jerman lg.."ohne Gott außer Allah"
aku awl2 mmg xcaye,lepas tny bdk2 lain,
diorng ckp,mmg diorng ada dgr pom Prof ckp mcm tu..
(kantoi xfokus dlm kelas,,idil2)

masa rehat aku jumpa kak Shida,senior kitorng di sini,
die bgtau aku,"Prof Hornung slalu bg salam bile jumpa aku"
then kak Shida bgtau lagi,Prof Hornung tu yahudi.
terkejut kitorng dgr,,
terkejut bukan ape,prof Hornung ni mmg baik gila,
die sndri yg pergi jumpa org2 yg kerja kt Mensa(Cafeteria),
die sruh sediakn makanan halal untuk bdk2 islam.
kt jerman mmg susah nk jumpa org agama lain yg rapat dgn muslim,
even some of my friends xleh nk buka akaun awl2,
bila tny kenapa,diorng kata sbb nama ayah diorng sama dgn nama pengganas
cnth..muhd _ _ _ _ bin abu bakar..

die ni seolah-olah mcm tahu bnyk benda psl islam,
dlm kelas pertama kitorng dgn Prof ni,die cite psl tamadun islam dulu,
die akui yg org2 eropah amik ilmu drpd ilmuwan2 islam,
die bg la contoh..al khawarizmi.
siap bgtau lg al khawarizmi ni meninggal bila,
perpustakaan pertama di dunia..peh,satu kelas kagum..

rsnya ckup la tu,aku dh mls mengarang..

Comments

Popular posts from this blog

Basikal 'baru'

Kad Raya dan sekeping Poskad