Beautiful Malaysia

Memandangkan pagi tadi ada kelas yg dibatalkan,
Aku tak balik ke bilik terus,
Aku pergi lepak dengan Thomas di bilik komputer.
Thomas,kawan jerman pertama.
Kami pernah skype dulu utk selesaikan beberapa soalan matematik.
Dan dia sngt sngt bijak.

Aku ada tunjuk beberapa tempat/pulau yang menarik,
Contohnya langkawi,perhentian,manukan dan lain-lain.
Bila tengok gambar pulau-pulau tersebut,
Thomas tak habis-habis duk puji,
"Cantiknya malaysia",
"Kat sini takde pun secantik ini"
Kagum.sampai terus fikir nak melawat malaysia selepas habis belajar.

Aku tahu,
Disebabkan politik yang terlalu kotor,rasuah,kronisma dan masalah-masalah lain,ramai yang duk kutuk negara sendiri.

Bagi aku,kutuk negara sendiri tidak dapat menyelesaikan masalah di atas.Kitalah yang bertanggungjawab untuk mengubah semua benda ni.Ewah 

Malaysia does have its dark side and its inconsistencies,but im still proud to be a part of malaysia.




Comments

Idil Farhan said…
yakini abe jib,sayangi kak mah!

Popular posts from this blog

Master thesis

Drawing

The Flash