Thermodynamic and fluid mechanic

Ini sebenarnya salah satu subjek masa semester keempat,
Subjek ni mmg best, mmg xpernah ponteng kelas,
best sebab faham dalam kelas,
bila jawab soalan, dapat jawapan yg betul.

tapi rupanya prof aku bg harapan kosong,
soalan yang keluar dalam exam semua lain,
lain tema,lain chapter yg keluar.

daripada 4 soalan, aku boleh jawab dua je.
yg lagi dua soalan tu mmg xde idea langsung mcm mana nk solve,
exam ni aku ambik sebelum balik ke malaysia,
x ramai yg ambik, semua sekali 9 org pelajar yg ambik exam subjek ni

bila keluar tmpt exam tu,
rasa nak menangis,
xpernah aku rs seteruk ni bila jwb exam.
sampai je kat bilik terus ambik ipad,
tulis balik soalan-soalan td,
in case xlulus dan kena repeat.



2 hari selepas tu,
result keluar,
masa tu masyaAllah,cuak gila nk tgok result.
Alhamdulillah, lulus, tapi result xberapa cantik.
daripada 9 orang yg ambik, 6 lulus, 3 fail.
the only foreigner from those 6.

Nak dijadikan cerita,
masa semester 5,
aku ada apply utk buat intern di satu company,
aku mintak nk kerja di bahagian energy

masa interview, ketua department tu tny,
kenapa kau nak kerja di bahagian energy?
result subjek thermodynamic awak ni xbagus utk kerja tu.

Terdiam terus, xtahu nak reply mcm mana.
dan seperti yang dijangka, aku xdpt pun intern di syarikat tu.

















Comments

Qatrun nada said…
it's okey .. tak semua yang kite suka kita akan dapat . Allah tu tetap baik :)
wan munirah said…
ops sory.
wht i mean 'heat' here is sub faham spa yg belajar.huhu

ktrg kt sini MOSTLY mmg tak faham apa yg belajar, so mmg tak expect tinggi pun.
btw, subjek ini ialah my subjek next sem

Popular posts from this blog

Basikal 'baru'

Kad Raya dan sekeping Poskad