Bachelor

petang td ada lab,
buat satu experiment,
agak 'malang' sedikit.
profesor subjek tu jadi ktorg punya guider.

xperlu bgtau,dia mmg tahu aku ni org asing,
bukan asal jerman.
aku bgtau asal drpd Malaysia.

dia pun mulalah bercerita,
Malaysia ni bgus,antara salah satu negara yg sdg membangun,
Saya bangga jd anak Malaysia!
terima kasih tun Mahathir!

"so lepas dpt bachelor nnt,smbung master x?"
sbnrnya soalan ni dh lama aku fikir.
kadang2 nak juga,
kadang2 fikir nak balik kerja dulu.

jwpn aku kpd profesor tu,
"sy mungkin balik ke malaysia dan kerja di sana dulu"
mengikut raut wajah profesor tu,
aku tahu dia xberapa suka dgn jwpn ni.

dia bgtau,dgn bachelor kebarangkalian untuk dpt kerja rendah,
klu ada master,kluar je org trus ambil.
(klu result super duper power,of course!)

erm,pening pula kepala aku.
auf jeden fall aku pilih untuk dekat dgn family.
kt malaysia pun bleh smbung.
insya-Allah,klu ada rezeki,adala tu.

Comments

Popular posts from this blog

Basikal 'baru'

Kad Raya dan sekeping Poskad