Posts

Switch off ur lights for earth hour

Image
Hari yg dinantikan akan tiba...haha planet bumi ni perlu dirawat.. tp xde sorg doktor pom yg boleh selesaikan mslh bumi ni no choice... engineers gak yg kena pkr. haha satu jam dlm keadaan gelap pom dah kire o.k dpt kurangkn isipadu gas carbon dioxide, gas ni buat engineers pening kepala, they keep on searching how to reduce more co2, until now,they haven't found the best one.. actually penduduk bumi yg laen pom perlu bagi smbgn, it doesn't mean we need to invent something for that.. so,slh satu cara,kurangkan penggunaan elektrik.. aku ada terbaca satu article,anything yg perlukan elektrik untuk berfungsi, antara slh satu faktor kepada pemanasan global.. (klu guna jap untuk buat post xpe kot..haha) alat2 elektrik berpotensi untuk ...

Budak2 bilik ak kt gmi

Image
semua budak bilik ak ni org pntai timur.. 3 org kelantan,2 org terengganu.... yg org terengganu ni plak blaja kt kelantan gak.. kt bilik ak mmg xkn dgr ktorg ckp luar..haha sesape yg selalu dtg bilik ak ni pom dh bleh at least fhm la loghat ni 2 org bdk SBP,3 org bdk MRSM.. 3 org yg lyn indie muzik,1 org lyn hindi,1 org ag lyn emosi..haha ni ipe.. bdk saser.. musuh tradisi kisas..haha kt blkng tu,musa.. die bkn bdk bilik ak,tp entah mcm mane bleh ada dlm gmbr..haha hobi ipe ni main gitar,lyn indie musik.. ipe ni ckgu gitar ak.haha ni syakiq.. org terengganu,tp blaja kt mrsm kuala krai.. hobi,maen ngan hamster,kenakan amir.. syakiq ni lyn indie gak, of course r die lyn awek die lbh ag la ...

Happy birthday

Image
15 Mac n 18 Mac ni antara tarikh penting dlm hidup ak.. birthday adik ak 15 mac,adik laki.. skrng ni f3,tpt je pkul 12,15 mac,ak wish die hepi besday.. die tny ak,ada hadiah x?..haha sorry to say,xsmpt beli ag..haha.. die minta ak belikan kasut vans.. ksut ak pom ak beli setahun skali,,haha.. nk elaun msuk,klu bajet x lari,ak beli ah kasut untk die.. tp mslhny tiap2 bln bajet lari..haha ak ni kuat mkn actually.. mmg xleh kwl nafsu mkn ni..haha 18 Mac plak hari lahir adik pmpuan ak.. name die farah.. mmbr kelas ak ada gak name farah ni..haha dgr name farah jep,trus ingt kt adik ak ni.. last two weeks ak blik umah.. ak ajak my mum g the store kt kota bharu.. erm,,ak belikan adik ak ni jam tangan.. ak pom pkai jam tangan murah2 je,tp...

21 February 2009

Image
pg tu baru nk online,ttbe dpt call.. hakim,call ak tny gmi kt mane?..huhu.. ari sblom tu ak p melawat kisas.. stlh beberape bln x mlwt kisas.. lawa gle.colourful..haha cikgu saiful ckp " mcm tadika la idil "..haha hakim org pertama dtg gmi jmpe ak.. terharu gle..klu cuti bley jep nk g mane2,btol x? ak ingtkn die dtg sorg jep.. wafiy n pok jak pom ada gak.. hakim sbnrny nk buat suprise... hahaha,mcm bdk2.. ktorg lepak2 kt kafe jap,then diorg nk tngok bilik ak..haha bilik klu hari minggu mmg mcm kapal pecah.. berselerak,mls nk kemas + biasela tu org bjng kn. ktorg plan nk mfi.agk dkt ngan gmi,tp ak xprnh p sane.. lps mkn tnghari,ktorg smbhyg kt surau mfi,kecil tp ada air cond.. abeh je smbhyg,lepak2 jap,borak2 cite lame kt kisas, rinduny zmn p'sekol...

Chemists vs Physicists!

Blaja bab nuclear reaction,pbzaan antra chemie n physik mmg jelas.mgikut Einstein,tenaga n jisim ni related.klu ada tenaga msti ada jisim.ni view se0rng ahli fizik.jd,stiap reacti0n bg ahli fzk,pbzaan jisim xleh diabaikn,msti ambl kira jgak. tp bg chemists plak,pbzaan jisim dlm stiap reacti0n bleh diabaikan.jd,no wonder klu kite tny soalan yg sama kt ahli kimia n fizik,mereka akn bg jwpn yg blainan.ha3.cnth soalan,apa yg blaku sbnrny dr water changes to ice?..he2. biologists xtmsuk,atas sbb2 yg xdpt dielakkan.that's all.

Waiting for miracles to happen!

Exam is around the corner..the next two weeks is my german exam,second level.. a bit worried bcoz difficulty level for this time is much higher.. oh Lord,help me..Help me,guide me,give me strength.. sometimes i get weak..i know who i am,just a person.. i'm not capable of living in this world without seeking for your helps.. i know that it is hard for me to survive in this complicated life..huh. i cant force myself to be happy right now.. i have to work harder in realising my dreams.. oh Lord,help me.. but at least i can consider myself to be lucky. My family,my friends,my teachers are very nice.. life is not easy as thought.. learning from mistakes can make u wiser,ckgu Mariah said.. i have to confess it is true even though i didnt believe that at first.. lot of things that i need to know and learn from others. oh Lord,guide me,, that's all my capability..only hoping for ur Blessings..

Preci0us holiday

Cuti.. Ak rs smue org thu pkataan ni.Tahun 2009 ni mmg busy.Exam,exam,dan exam.Bile dh nk exam,kena la blaja.tp klu blaja je saban hari,org yg rajin bleh jd mls..erm,i mean,everyone needs to rest.Rehat ni penting,sbb kite ni manusia,bkn rob0t.even rob0t p0m klu berfungsi t'lbh masa,r0sak gak.hu2.Sejak msuk gmi ni dh xdpt menikmati cuti yg lama,sbb cuti plg lama p0m smggu.adeh sedih bt0l.skrg ni tngh tnggu hari nk balik umah.ha3.cuti hjg mggu p0m jd lah,at least bleh maen2 ngan adik2 ak,especially irsyad.hu2.xsbr nk balik ni.